احمدینژاد، محمود. (1384). سیاستهای ارتقاء مشارکت زنان در آموزش عالی ، مصوب جلسه ۵۷۰ مورخ ۱۳۸۴/۷/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی.
الوانـی، سید مهدی. (1379). «موانع سـاختاری اجرای برنامههای توسعه در ایران»، فصلنامه مدیریت و توسعه، شماره 6.
ایروانی، محمدرضا. (1384). «زنان، نظام آموزش عالی کشور و اشتغال»، مجله پژوهشگر، شماره 3، تابستان.
تابناک. کد خبر: ۸۶۰۱۷۲. 22 آذر 1397.
پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی. (1397). آمار اشتغال زنان. وضعیت اشتغال زنان تحصیل کرده. 7 آذر 1397.
حیدری عبدی، احـمد. (2831). بـررسی اهداف و عملکرد برنامه سوم توسعه/آموزش عالی در ایران، تهران: انتشارات مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
دهقانی فیروز آبادی. سید جلال و علی جدیدی. (1389). «نظریه سازهانگاری و سازمانهای بینالمللی». دو فصلنامه پژوهش سیاست. سال 12. شماره 28. بهار و تابستان 1389.
دولیتل، ریچارد. (1382). «سازه انگاری و آموزش، ترجمه محمد حسن شیخ الاسلامی»، مجله پژوهشهای ارتباطی، شماره 33، بهار.
روزنامه کیهان. (1395). اجرای سند آموزش 2030 یونسکو در سایه غفلت از اسناد بالادستی، شماره 21551.
صـالحی، ابراهیم. (1380). بررسی گسترش آموزش عالی در ایران با رجوع خاص به مشارکت زنان، تـرجمه اسـماعیل یـزدان پور و صدیقه شکوریراد، توسعه مشارکت زنان در آموزش عالی، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی فرهنگی و اجـتماعی، وزارت عـلوم، تحقیقات و فنّاوری.
فرهانی، فاطمه. (1380). نقش زنان در آموزش عالی از دیدگاه یونسکو، از کتاب توسعه مشآرکت زنان در آموزش عآلی، تهران: وزارت علوم.
گزارش پژوهشکده راهبردی سازمان بسیج حقوقدانان. (1395). بررسی حقوقی و قانونی سند آموزش 2030 یونسکو.
مجتهدزاده، زهرا. (1390). پیشرفت زنان در حوزه آموزش عالی و اشتغال پس از پیروزی انقالب اسلامی. خبرگزاری فارس. گروه اجتماعی زنان و جوانان.
مشیرزاده. حمیرا. (1395). تحول در نظریههای روابط بینالملل، تهران: سمت.
نادران، الیاس و علی نصیری اقدم. (1379). «دولت در چشمانداز برنامه سوم توسعه»، مجله مدیریت و توسعه، شماره 6.
نصیری، بهاره؛ خیری دوست، زهرا. (1394). «مقایسة تطبیقی شاخصهای توسعة زنان در ایران و کشورهای همسایة آن»، پژوهش نامه زنان، ویژه نامه، بهار و تابستان.
ودادهیر، ابوعلی. (1380). «تأملی بر پدیده مدرک گرایی در جامعه»، نامة انجمن جامعه شناسی ایران، ش 3.
یونسکو (بخش آموزش و پرورش). (1383). پروندهای باز در مورد آموزش وپـرورش فراگیـر، مطـالبی بـرای پشـتیبانی از مـدیران و کارکنـان اجرایی. (ترجمه ابوالفضل سعیدی، پژوهشکده کودکان استثنایی.
Lyons, N.P. (1992). Women’s Education, In: M.C.Alkin (ed.) Encyclopedia of Educational Research, New York, Macmillan Publishing, pp: 1520-1524
Myers, D. J. (1999). Social Psychology, Boston, Mc Graw – Hill College.
Sandstrom, K.L. (1999) Embracing Modest Hopes: Lesson From the Beginning of the Teaching Journey, In: B.A., Pescosolido & R. Aminzade (eds.) The Social Worlds of Higher Education: Hand Book for Teaching in a New Century, Thousand Oaks, Pine. Forge Press, pp. 517-529.
Unesco. (1994). The salamanca statement and framework for action on special needs education. [online]. Available: http: //www. Unesco. org / education. html.
Van Valey, T.L. (2001). Recent Changes in Higher Education and Their Ethical Implications, Teaching Sociology, Vol. 21, 1-8.
Wendt. Alexander. (1992). “ Anarchy is what States Make of it: The Social Construction of Power Politics” International Organization. Vol. 46, No. 2 (Spring, 1992), pp. 391-425