آدرنو، تئودور و مارک هورکهایمر، (1384)، "دیالکتیک روشنگری: قطعات فلسفی"، ترجمه مراد فرهادپور و امید مهرگان، تهران، گام نو.
اخوان، پیمان و جعفری مصـطفی (1385). "نظریه پردازی و آزمایش نظریه ها در حوزه مدیریت دانش"، فصلنامه مدیریت فردا، شماره 15 و 16.
استراوس، آنسلم و کوربین، جولیـت (1387)، "اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویه ها و شیوه ها"، ترجمه بیوک محمدی. تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. چاپ دوم.
استربرگ، کریستین جی(1384)، "روش های تحقیق کیفی در علوم اجتماعی"، ترجمه احمدپور احمد و علی شماعی، یزد: دانشگاه یزد.
برمر، سمیه و همکاران، (1397)، "آشنایی با مدل سازی ساختاری تعمیم یافته و کاربرد آن در پژوهش های بهداشتی"، مجله دانشکده بهداشت و انیستیتو تحقیقات بهداشتی، تهران، دوره 16، شماره اول.
بنت، ا. (1386)، "فرهنگ و زندگی روزمره"، ترجمه: ل، جوافشانی و دیگری. تهران: نشر اختران.
بهکیش، محمدمهدی، (1381)، "اقتصاد ایران در بستر جهانیشدن"، تهران: نشرنی.
پژویان، جمشید و مرجان فقیه نصیری (١٣٨٨)، "اثر رقابت مندى بر رشد اقتصادى با رویکرد الگوى رشد درون زا"، فصلنامه پژوهش هاى اقتصاد ى ایران، سال سیزدهم، شماره ٣٨، بهار 1388.
تلالی، مایکل، فاراندز، کریس و تونز، راجرز. (1382)، "تکنولوژی، فرهنگ و رقابت پذیری"، ترجمه ناصر موفقیان، تهران: مؤسسه توسعه دانش و پژوهش.
خادمی، مهدی، پریخانی شاهین(1390)، "استراتژی بازاریابی هنر"، انتشارات سیته.
خادمیان، ط. (1387). "سبک زندگی و زندگی مصرفی، (مطالعه در حوزه جامعهشناسی فرهنگی و دیباچهای بر سبک زندگی فرهنگی ایرانیان)". تهران: جهان کتاب.
خدادادکاشی، فرهاد (١٣٨١)،"دیدگاه هاى مختلف در مورد مفهوم و نظریه رقابت و تطبیق آن با وضعیت رقابت در بخش صنعت ایران"، پژوهش ها و سیاست هاى اقتصادى، سال هفتم، شماره ٥١، پاییز.
دانایی فرد. حسن (1388). "روش شناسی عمومی نظریه پردازی"، مجلـه روش شناسـی علـوم انسانی، شماره 58، سال پانزدهم.
دانایی فرد. حسـن (1384)، "تئوری پردازی با استفاده از رویکرد استقرایی، استراتژی مفهوم سازی تئوری بنیاد"، دانشور رفتار، شماره 11.
دفتر مطالعات و تحقیقات زنان مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران (1389). "تاثیر مصرف کالاهای فرهنگی جدید بر خانواده، (بیانیه تحلیلی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان به مناسبت روز زن)". تهران: مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران.
رایف، دانیل و دیگران(1381)، "تحلیل پیام های رسانه ای"، ترجمه مهدخت بروجردی علوی، تهران، نشر سروش.
رفیعپور، فرامرز (1378)، "وسایل ارتباط جمعی و تغییر ارزشهای اجتماعی"، تهران، کتاب فرا.
روستا، احمد و دیگران، (1385)، "مدیریت بازاریابی"، چاپ دهم، تهران، انتشارات سمت.
زلفی سیستانی، مژده و رضا پارسا، (۱۳۹۵)، "موسیقی بازار (بررسی تطبیقی هویت بازار در موسیقی ایرانی)"، چهارمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری، تهران، دبیرخانه دایمی کنفرانس، دانشگاه شهید بهشتی.
زارعی، عظیم و همکاران (1387). "بررسی بکارگیری روش تحقیق مبتنی بر تئوری مفهوم سازی بنیادی در حوزه مطالعات کار آفرینی"، مجله کار و جامعه، شماره 98 و 99.
زمانی، باقری. (2020). "پدیدارشناسی کالاشدگی هنر: ادراک تجربۀ زیستۀ هنرمندان موسیقی آذربایجان شرقی"، علوم اجتماعی.
کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری، (1379)، "اصول بازاریابی"، ترجمهی علی پارسائیان، تهران، انتشارات ادبستان.
شارع پور، محمود، (1380)، "مدلسازی معادله ساختاری ( SEM): آشنایی با کاربردهای برنامه لیزرل (LISREL) در تحقیقات اجتماعی"، فصلنامه علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، دوره 8، شماره 13-14.
شولت، یان آرت. (1392)، "نگاهی موشکافنه برپدیده جهانیشدن"، ترجمه مسعود کرباسیان. تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
صمیم، ر. (1386). "پژوهشی جامعهشناسی در باب مصرف موسیقایی در بین افرادی با پایگاههای اجتماعی متفاوت (مطالعه موردی تهران)". نشریه هنرهای زیبا. شماره 32.
عابدی جعفری، حسن و ازگلی، محمد (1375). "سیر تحقیقات مدیریت در اسلام"، مجلـه مصباح، شماره 19، تهران: دانشگاه امام حسین(ع).
عابدینی، ص؛ و دیگری. (1391). "بررسی جامعهشناختی رابطه سرمایههای اجتماعی، با میزان مصرف کالاهای فرهنگی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خلخال". پژوهشنامه علوم اجتماعی. سال ششم، شماره سوم.
فرامرز قراملکی، احد (1380). "روش شناسی مطالعات دینی"، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مشهد.
فردرو، م؛ و دیگری. (1378). "بررسی نقش پایگاه اقتصادی-اجتماعی در مصرف کالاهای فرهنگی". تهران: نشر زهد، چاپ اول.
قانعیراد، م، ا؛ و دیگری. (1385). "نگاهی به عوامل فرهنگی افزایش ورود دختران به دانشگاهها"، پژوهش زنان. شماره 4، صص 138-115.
کریپندورف، کلوس(1378)، "تحلیل محتوا"، ترجمه هوشنگ نایب، تهران، انتشارات روش.
کاستلز، مانوئل. (1390)، "عصر اطلاعات و ظهور جامعه شبکهای"، ترجمه احد علیقلیان، افشین خاکباز و حسن چاوشیان. تهران: نشر طرح نو.
کشوری چرمی، م. (1390). "بررسی میزان مصرف کالاهای فرهنگی و عوامل موثر بر آن در بین شهروندان مشهدی". پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی رفاه اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.
لال، جیمز (1379) "رسانهها، ارتباطات، فرهنگ"، ترجمهی مجید نکودوست، تهران، مؤسسهی انتشارات روزنامه ایران.
لطف آبادی، حسین (1384)، "ضرورت تاسیس فلسفه علم مینوی"، انتشارات سمت، تهران.
محمدی، بیوک (1387). "درآمدی بر روش تحقیق کیفی". تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
منصوریان، یزدان (1386)،"گراندد تئوری چیست و چه کاربردی دارد"، ویژه نامه همایش علم اطلاعات و جامعه اطلاعاتی. اصفهان: دانشگاه اصفهان.
مومنی، فرشاد. (1392)، "مجموعه مقالات همایش جهاانی شدن اقتصاد"، تهران: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.
نجف بیگی، رضا، حسین زادگان، زهره. (1390). "جهانی شدن و تجارت کالاهای فرهنگی کشور"، مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی.
واترز، مالکوم. (1393)، "جهانی شدن". ترجمه اسماعیل مردانی گیوری. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
Algan Y., Dustmann C., Glitz A., Manning A. (2010), "The economic situation of first and second generation immigrants in France, Germany and the United Kingdom". Econ J 120(542):F4–F30
Allan, G. (2003), "A critique of using grounded theory as a research method", Electronic Journal of Business Research Methods, Vol. 2 No. 1, pp. 1-10.
Antoine Blanc, Isabelle Huault,(2019), "The maintenance of macro-vocabularies in an industry: The case of the France's recorded music industry". Applied Acoustics, Volume 166, September 2020, 107373.
Baez, B. (2012), "Confidentiality in qualitative research: Reflections on secrets", power and agency.’ Qualitative Research. 2:35–58.
Bhatta charjya, N. (2019). "South Asian music resources at CRL'. The Centre for Research Librarie"s. [Online] Vol. 29, No. 2.
Dennis M. Steiningera , Simon Gatzemeier(2019), "Digitally forecasting new music product success via active crowdsourcing", Technological Forecasting and Social Change, Volume 146, September, Pages 167-180.
Denzin N.K. & Lincoln Y.S. (2015), "Handbook of Qualitative Research", 2nd edition,. Thousand Oaks, Ca: Sage. Diniz, Sibelle Corne´lio & Machado, Ana Fla´via (2011), "Analysis of the consumption of artistic-cultural goods and services in Brazil", J Cult Econ, 35:1–18.
Disdier, Anne-Ce´lia, Silvio H.T.Tai, Lionel Fontagne ,Thierry Mayer (2010), "Bilateral trade of cultural goods", Rev World Econ , 145:575–595.
Dominic Chalmersa, Russell Matthewsb, Amy Hyslop,(2019), "Blockchain as an external enabler of new venture ideas: Digital entrepreneurs and the disintermediation of the global music industry", Journal of Business Research, Available online 10 September 2019.
Favaro, Donata & Frateschi, Carlo filippo (2017), "A discrete choice model of consumption of cultural goods: the case of music", J Cult Econ, 31:205–234.
Gardiner، B & Martin، R.(2014), "Competitiveness، Productivity and Economic Growth across the European Region"، paper on Regional Studies Association Seminar.
Giddens،A (1991),"Modernity and Self-Identity". Cambridge: Polity.