بالازاده، پیمان، مرادی، محمود و یاکیده، کیخسرو ،(1397)، آسیبشناسی و شناسایی تواناسازیهای حمایتی از صادرات شرکتهای کوچک و متوسط، بررسیهای بازرگانی، شماره 88-89، 90-79.
بامنی مقدم، محمد، حیدرزاده، کامبیز و مهرزادی، حامد، (1390)، بررسی اهمیت ارزش ویژه نام و نشان تجاری در دستیابی به مشتریان وفادار برای تولیدکنندگان ماشین آلات صنایع غذایی و آشامیدنی ایران، مجله پژوهش های مدیریت، 88، بهار 1390، 38-23.
خلیلی، حلیمه، سلطانی، رضا و جلالی، محمود، (1398)، تبیین مقررات سرمایهگذاری در مناطق آزاد تجاری ایران و انطباق آن با اصول حاکم بر سازمان تجارت جهانی، تحقیقات حقوق خصوصی و کیفری، شماره 42، 100-79.
رحمانی، فریده، (1376)، بررسی تطبیقی آثاز اقتصادی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و پیامدهای آن برای ایران، پایان نامه ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشکده علوم فردوسی مشهد.
رحمانی، زین العابدین و هادی، امید. (1399). آشنایی با قوانین کسب و کار (رشته مدیریت بازرگانی). تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
رستمی چلکاسری، عباداله، (1393)، موانع حقوقی توسعه منطقه آزاد انزلی و ارائه راهکارها، همایش شناخت راهکارهای توسعه استان گیلان، رشت، برگرفته از: https://civilica.com/doc/453526.
رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، وجدانی طهرانی، هدیه و رازینی، ابراهیم، (1388)، ارزیابی و اولویت بندی مناطق آزاد تجاری ایران با استفاده از روش MADM، فصلنامه مدرس علوم انسانی، 62، پائیز 1388، 166-143.
شاکری، عباس و سلیمی، فریدون، (1385)، عوامل موثر بر جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار و اولویت بندی آنها با استفاده از تکنیک ریاضی AHP، پژوهشنامه اقتصادی، دوره 6، شماره 1، پیاپی 20، 130-95.
عبدی جمایران، علی، محدث، علی و زارع، محسن، (1394)، بررسی نقش مدیریت دانش در سازمان های پیشرو و کارآفرین، دومین کنفرانس بینالمللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی، 28 اسفند 1394، 16-1.
فرزام فر، صبا و باغفلکی، افشین، (1399)، تاثیر گسترش مناطق آزاد تجاری بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه قصرشیرین، همایش ملی مجازی بومی سازی؛ به روز رسانی و کارآمدی مدیریت آموزشی در سازمانهای آموزشی، کرمانشاه، 23-1.
قالیباف، محمدباقر و کرمی، مهرداد. (1390). توسعه منطقهای در نواحی مرزی شمال غزبی ایران(نمونه موردی: منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس). مدرس علوم انسانی- برنامه ریزی و آمایش فضا، 15(3)، پائیز 1390، 149-133.
کاظمی، اعظم، بیک، مجید، هادیان، الهام و حکیمی، فاطمه، (1392)، شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی با استفاده از تکنیک TOPSIS، فصلنامه سیاست های مالی و اقتصادی، سال اول، 4، زمستان 1392، 72-45.
کامران، حسن، (1381)، علل توسعه نیافتگی مناطق آزاد ایران، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات جغرافیایی، شماره های 64 و 65، تابستان و پائیز 1381، 42-32.
موسوی، نعمت اله، بخشوده، محمد، محمدی، حمید، یزدانی، سعید و طاهری، فرزانه، (1385)، آثار جهانی شدن بر شاخص های فقر، فصلنامه پژوهشی رفاه اجتماعی، 24، 279-259.
مهدویان احدی، پریچهر، (1398)، تأثیر گرایش کارآفرینی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط در صنعت مواد غذایی در تهران با نقش تعدیلگری تجارت الکترونیک، پایان نامه کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی پرندک.
ناهیدی، محمدرضا، آذرکسب، اصغر، محمدنژاد، جواد و علیمحمدی اصل، ابراهیم، (1390)، عوامل موثر بر جذب سرمایهگذاری در منطقه آزاد ارس و اولویتبندی آنها بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، مجله مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار، شماره نهم، 178-155.
وفاداری، کاظم، (1379)، نقش مناطق آزاد تجاری در توسعه صادرات غیرنفتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه امام صادق.
سازمانتوسعهصنعتیمللمتحد (یونیدو). (1384).
استراتژی افزایش مشارکت مؤثر و رقابتی بخش بنگاههای کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران. ترجمه: عبدالرضا شقاقی و مسعود شفیعی، انتشارات رسا.
Abu, H.A. & Freixanet, J., (2014). Insights into public export promotion programs in anemerging economy: The case of Malaysian SMEs
. Evaluation and Program Planning, Volume46, October 2014, Pages 38–46. Available online at
www.Sciencedirect.com.
Gbadeyan, R.A., Oppong, N.Y., Oduro, S., (2017). Effects of socio- economic factors on entrepreneurship activities in Cape Coast, Ghana. Journal of Entrepreneurship and Business, 5(1), 39-51.
Ismail, A., Abdullah, M.M.B. & Francis, S.K., (2009). Exploring the relationships among service quality features, perceived value and customer satisfaction. Journal of Industrial Engineering and Management, 2(1), 230-250.
Ivana, L., (2018). Innovation as a factor of entrepreneurship development with a special focus on Israel and disruptive innovation. Ekonomija Teorija I praksa, 6(3), 91-108.
Missaoui, A., (2018). Factors of Entrepreneurship Development in Algeria: A field study from the viewpoint of the support and accompaniment managers. Ph.D. Thesis Third Phase, Ministry of Higher Education and Scientific Research, Faculty of economic Sciences, Commercial Sciences and Management Sciences Department of Management Sciences.
Yu, Ting, Y. & Dean, A., (2001). The contribution of emotional satisfaction to consumer loyalty.
International Journal of Service Industry Management, 12, 234-250.