اسلامی، رضا و عباس بهروزیخواه. (۱۳۹۳). «آموزش حقوق بشر برای نفی خشونت»، مجله پژوهشهای
حقوقی، ۱۳ (۲۵). صص 28-5.
امیرارجمند، اردشیر. (۱۳۷۸).«آموزش حقوق بشر»، مجله تحقیقات حقوقی، (۲۶-۲۵). صص ۱۷۹ ـ ۱۵۹.
انصاری، باقر و همکاران. (۱۳۹۰). آموزش حقوق بشر. تهران: انتشارات مجد.
چهارباشلو، حسین و همکاران. (۱۳۹۲). «جایگاه مولفههای حقوق بشر در محتوای کتابهای درسی دوره آموزش ابتدایی ایران»، دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، (۱). صص 167-147.
دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل. (۱۳۸۶). کتابچه الفبا: آموزش حقوق بشر- فعالیتهای عملی برای مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه. ترجمه: واحد ترجمه کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران. تهران: نشر آیین احمد.
زارعیزوارکی، اسماعیل. (۱۳۸۶). «بررسی دوره دکتری تکنولوژی آموزشی در سطح جهانی جهت ارائه
برنامهای جامع برای راهاندازی این دوره در دانشگاه علاّمه طباطبایی»، فصلنامهروانشناسیتربیتی، ۳ (۹)، صص ۱ 1-2.
شعبانی، حسن. (۱۳۹۲). روش تدریس پیشرفته (آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر).تهران: نشر سمت.
عمیدزنجانی، عباسعلی و محمدمهدی توکلی. (۱۳۸۶). «حقوق بشر اسلامی و کرامت ذاتی انسان در اسلام»، فصلنامه حقوق، ۳۷، (۴)، صص ۱۸۹ – ۱۶۱.
فریمن، مایکل. (1387). حقوق بشر، رویکردی میان رشته ای. ترجمه محمد کیوانفر (۱۳۸۷). تهران:
هرمس.
کید، شیلا. (1351). پیشنهادی چند برای آموزش حقوق بشر. ترجمه پرویز همایونپور. تهران: کمیسیون ملی یونسکو ایران.
گروه آموزش حقوق بشر سازمان عفو بین الملل. (۱۹۹۶). آموزش حقوق بشر. دارالانشای بینالمللی، POL.
مرادی، ماریا. (۱۳۸۸). آموزش حقوق بشر برای کودکان دبستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده
حقوق دانشگاه شهید بهشتی.
منوچهری، فاطمه. (۱۳۹۲). مطالعه نظام آموزش از دور و نقش آن در آموزش مفاهیم صلح و حقوق بشر در ایران (دوره بعد از انقلاب). پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور.
ناصری، حسین. (۱۳۸۶). «سنجش بنیادهای نظری و مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر با مبانی و آموزههای قرآنی»، فصلنامهمطالعاتاسلامی، (۷۱) ، صص 167-144.
ناظربابانظر، لیلا، (۱۳۹۳)، نقش آموزش و پرورش در توسعه و آموزش حقوق بشر. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
نواب دانشمند، فریبا. (۱۳۸۶). بررسی برخی از روشهای آموزش حقوق بشر. مجلة حقوقی، نشریة مرکز امورحقوقی بینالمللی معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری. (۳۷)، صص ۱۵۷ ـ ۱۲۹.
یزدانی، عباس. (۱۳۸۱). نقش آموزش در پیشگیری از نقض حقوق بشر. پایاننامه کارشناسی ارشد.
دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه.
منابع انگلیسی
Bajaj, M. (2015). Human Rights Education: Imaginative Possibilities for Creating Change. Teachers College Record, 117 (1).
Froese-Germain, B and et al. (2013). Human Rights Education in Canada: Results from a CTF Teacher Survey. Ottawa: Canadian Teachers' Federation (NJ1).
Froman, Nica. (2015). Human Rights Education and the International Baccalaureate Diploma Programme. Current Issues in Comparative Education, 17 (1), pp 36-58.
Flowers, N. (2000). The Human Rights Education Handbook: Effective Practices for Learning, Action, and Change. Minneapolis: Human Rights Resource Center.
………….. . (2003). Composite Manual on human rights education for children. Budapest: Council of Europe.
Hersey, P. E. (2012). Supporting Teachers as TransformativeIntellectuals: Participatory Action Research in Human Rights Education.ProQuest LLC, Ed.D. Dissertation. University of San Francisco.
Mandry, A. D. (2012). Thinking Locally about Global Human Rights: A Case Study of a Turkish University. ProQuest LLC, Ed.D.
United Nations Office of the High Commissioner for Human Rights. (2007). International Human Rights. EducationEvaluation Symposium, HRE for Social Change: EvaluationApproaches and Methodologies, Report of Proceedings.Montreal: Equitas.