برهانزاده، علی و هو، دینخوان. (1394). «تدوین استراتژی و اولویتبندی استراتژیهای صادرات پسته ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM». تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 7(2)، صص 26-21.
بلکشاهی لاشه، اعظم و عباسی، بدری. (1394). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات چای استان گیلان براساس مدل الماس پورتر. کنفرانس بینالمللی دست آوردهای نوین پژوهشی مدیریت حسابداری اقتصاد، تهران.
حسینی، سید محمود؛ نکوئیزاده، مریم و مخزن قدیمی؛ مریم. (1390). «تجزیه و تحلیل استراتژیهای بازاریابی شرکتهای خدماتی در دوران رکود». چشمانداز مدیریت بازرگانی، 10(6)، صص 139-117.
خضری، مسعود؛ قادری، سامان و مرادی، محمدعلی. (1394). تأثیر استراتژی بازاریابی بینالمللی بر عملکرد صادرات در شرکتهای صادراتی. کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین در علوم مهندسی و پایه، اودسا.
شاکری، زهره؛ صادقیان قراقیه، سعید و شکری، صابر. (1394). شناسایی تأثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد بازار شرکتهای صنعتی شهرستان ارومیه. چهارمین کنفرانس ملی مدیریت و حسابداری، تهران.
طالقانی، محمد و مهدیزاده، مهران. (1395). «بررسی تأثیر متغیر تعدیلگر بازاریابی الکترونیک بر رابطه بین قابلیتهای بازاریابی و عملکرد شرکتها». فصلنامه مدیریت بازرگانی، 8(2)، صص 374-355.
فراهانیفر، سعید؛ محمدحسین، کریم؛ برجی، نسرین؛ کریمفر، محمدرضا و سردار شهرکی، علی. (1394). «بررسی چالشها و راهبردهای بهبود کسب و کار صنعت چای کشور». ویژهنامه فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، 1(1)، صص 42-31.
کاریزنوئی، امیر؛ ملاشاهی، وحیده؛ کوهسار، سکینه و کعب امیر، علی (1393). «شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر انتخاب استراتژی بهینه بازاریابی در شرایط رکود اقتصادی و با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فازی و گروهی». فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، 13(1)، صص 274-259.
مسگریان غلامی، علی؛ آقاجانی ریک، رامین؛ درویشزاده، فرزاد و نصیراحمدی، علیرضا (1396). «تحلیل استراتژیک صنعت چای شمال ایران با استفاده از مدلSWOT»، دهمین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت، رشت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.
وبسایت رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران «www.irica.gov.ir»
Anssof, I. H. (1957). Strategy for diversification, USA: Harvard Business Review.
Bowman, C. (2008). The Bowman’s strategic clock and hybrid competitive strategies.
McGraw-Hill.
Dwyer, L. and Mellor, R. (1993). Product Innovation Strategies and Performance of Australian Firms. Australian Journal of Management, 18(2), pp. 159-180.
Erdil, T. S. and Ozdemir, O. (2016). The determinants of relationship between marketing mix strategy and drivers of export performance in foreign markets: An Application on Turkish Clothing Industry. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 235, pp. 546-556.
Freeman, Ch. (1982). The Economics of Industrial Innovation, (2nd Ed.). London: Francis Pinter.
Gyulavari, T. and Kolos, K. (2015). The impact of proactive strategies on market performance in economic downturn: The Case of Hungary, pp. 1-7.
Hadadian, A., Monazzami Borhani, M., Nekahi, M. A. and Tolunia, Sh. (2014). Examining the role of knowledge management on organizational performance with considering mediating role of market orientation and innovation. International Journal of Economy, Management and Social Sciences, 3(4), pp. 250-259.
Koksal, H. M. and Ozgul, E (2007). The relationship between marketing strategies and performance in andeconomic crisis, Marketing Intelligence & Planning, 25(4), pp. 326-342.
Kotler, P (2012). Marketing Management. USA: Prentice Hall.
Lamberti, L. and Noci, G (2010).Marketing strategy and marketing performance measurement system: Exploring the relationship, European Management Journal, 28(2), pp. 139-152.
Lee, Y. J., Chang, L. Y., Chien, Ch, L., Huang, Ch. L. and Chen, Ch. Y. (2010). The influence of knowledge management and marketing innovation strategies on marketing performance: a case study of a Taiwan’s funeral service company. Innovative Marketing, 6(2), pp. 69-76.
Lionch, J., Eusebio, R. and Ambler, T (2002). Measures of Marketing Success: A Comparison Between Spain and the UK, European Management Journal, 20(4), pp. 414-422.
Miles, R. E. and Snow, C. C. (1978). Organizational Strategy, Structure, and Process. New York: McGraw-Hill.
Mintzberg, H. (1987). Crafting strategy. Harvard Business Review, July/August 1987, 66-75.
Ravichandran, M. and Jayanthi, V. (2014). Export performance and marketing strategies. Paper presented at the Science Engineering and Management Research (ICSEMR), 2014 International Conference on.
Rumelt, R. (2011). Good Strategy/Bad Strategy: The difference and why it matters. New York: Profiles Book Ltd.
Slater, S. F. & Olson, E. M. (2000). Strategy type and performance: The influence of sales force management, Strategic Management Journal, 21(8), pp. 813-829.
Varadarajan, Rajan. (2015). Strategic marketing, marketing strategy and market strategy. AMS review, 5(3-4), pp. 78-90.